64bit 32bit 16bit 8bit 4bit 2bit bit bit bit.Bitmez...


Uzun zamandır herhangi bir linux versiyonunu kurmak istiyorum.Epeyce uğraştan sonra Knoppix kurayım dedim.Hatta oturdum bu sapalaç bağlantı ile 700 mb iso dosyasını bile çektim.harikulade olmuş.KDE dedikleri masaüstü yapısı kullanıyolar ki KDE 3.4.3 çıkmış denemek lazım.Ama sonra insanoğlunun sonsuz açlığı başgösterdi.Elimde 64bit işlemci varken neden 32 bit linux kullanayım ki? Minik bir araştırmadan sonra sevgili Debian kardeşlerin 64 bit işletim sistemini çıkardıklarını öğrendim.Aman efendim olmuşken DVD olsun... 7gb veriyi nasıl temin edeceksek.Hadi ettik diyelim nasıl kuracaz debian'ı.Hadi kurduk nasıl öğrenecez.64bit nedir yenir mi derseniz kısaca..
64-bit kullanarak 2 üzeri 64, yani 18446744073709551616 farklı sayı ifade edebilmek mümkün. 32-bit'in sınırı olan 2 üzeri 32, yani 4294967296 ile kıyaslandığında bu çok büyük bir avantaj. Bu sayede işlemci, örneğin, ekran kartına gönderilmek üzere çok daha detaylı veriyi çok daha kısa zamanda hazırlayabilir. Internet!teki veri trafiğinde güvenlik amacıyla (mesela internet alışverişlerinde) kullanılan şifreleme algoritmalarında olabildiğince büyük sayılarla kısa sürede veri işleyebilmek güvenliği çok daha üst seviyelere taşır. Bu da demektir ki çok daha güvenli bir internet ortamına çok daha hızlı erişim sağlamamız mümkün olacak.
Yani bilgisayar nesnesi dahada hızlı çalışacak(mış).Henüz deneyemedik tabi.
ilgili olabilecek linkler...
Debian - Evrensel işletim sistemi.
Debian nedir ?
Knoppix
64bit Windows
AMD Athlon64

0 yorum:

Yorum Gönder