Uykusuz...


Küçücük bir çocukken gecenin bir yarısı babaannem uyanır salona geldiğinde beni farkeder."yavrum neden uyumadın hala bak herkes uyudu" dediğinde sokak lambalarını gösterir "Bak onlar hala uyumamışlar ışıkları açık" dermişim.(allah rahmet eylesin sevecen yüzü hala gözlerimin önünde)O zamandan bu zamana hiçbir şey değişmedi sanki.Hala uyuyamıyorum.Hala 24 saalik zaman dilimi içinde düzen tutturabilmiş değilim.Ne zaman başladı...Ne kadar sürecek? Kendimi bildim bileli uyku problemi yaşıyorum.Yat... uyuyama... ertesi güne kadar sarhoş gibi dolaş.. Sinirli ol,yorgun ol,beceriksiz ol,isteksiz ol...Uykusuzluk çektiğim esnada hep hiç uyuyamayacağımı düşünüyorum.Berbat bir durum...Belkide en güzel fight clup' ta göstermişlerdir.Uykusuz bir adam neler yapabilir kimbilir.Uykusuzken hiç bir insandan sabun yapmak aklıma gelmedi ama bazen birilerini öldüresiye dövmek istemişimdir.Hatta sık sık.Bir dakika bunu uykumu aldığım zamanlarda düşünüyorum.Vahşimiyim neyim.Doktorlar der ki:Aslında herkesin herhangi bir zamanda uyku problemi olur. Bunun için pek çok neden bulunmaktadır. Uykusuzluk en az üç hafta süren uykuya başlama ve devam etmede güçlük olarak tanımlanmıştır.İyide 3 hafta değil senelerdir bu durumdayım.Ve ayrıca;
Kötü uykunun nedenleri :
Endişe
- stres ve anksiyete
İlaçlar
- aşırı alkol
- aşırı nikotin
- aşırı kafein
- çeşitli reçeteli ilaçlar
Dış faktörler
- ses
- ışık
- aşırı sıcak ya da soğuk
- rahatsız yatak
Tıbbi durumlar
- ağn
- horlama ve uyku apnesi
- nefessiz kalma (örn. kalp ya da akciğer hastalığının yol açtığı)
- idrar sıklığı
- depresyon
Günlük hormonal ritmin bozulması
- uzun mesafe uçak yolculuğu
- gece işi

Fizyolojik
- yaşlılık
Anksiyete
Kaynak

Kategori=kisisel

0 yorum:

Yorum Gönder